ΤΣίΝΤΖΙΝΑ

Τσίντζινα- Γόγγαινα–Ανάληψη

Μονοπάτια_Γόγγαινα-Ανάληψη

Η πιο απαιτητική και ταυτόχρονα η πιο γοητευτική πεζοπορία, καθώς κατά μήκος της διαδρομής συμπυκνώνονται όλα τα στοιχεία του Πάρνωνα. Πανέμορφο δάσος, εντυπωσιακά οροπέδια, απότομα βράχια και ίσως η πιο εντυπωσιακή θέα που μπορούμε να βρούμε στο βουνό μας. Για την συγκεκριμένη πεζοπορία είναι απαραίτητο αρκετό νερό καθώς και κάποια τρόφιμα που θα μας δώσουν ενέργεια.

Η διαδρομή δείχνει από την αρχή τα δόντια της, αφού το ξεκίνημά της αποτελείται από συνεχόμενο ανηφορικό τμήμα. Ωστόσο στη συνέχεια οι κλίσεις ελαττώνονται αισθητά και το περπάτημα γίνεται ευκολότερο, καθώς διασχίζουμε τις δυτικές ράχες του βουνού. Έχοντας περάσει το πρώτο οροπέδιο, μετά από λίγο συναντάμε χωματόδρομο όπου και συνεχίζουμε ανηφορικά, με αριστερή κατεύθυνση (αν κατηφορίσουμε δεξιά ο χωματόδρομος καταλήγει στο μοναστήρι των Αγ. Αναργύρων). Σε μια μικρή διχάλα που σχηματίζουν δύο αντιπυρικές ζώνες συνεχίζουμε προς τα δεξιά, σε έντονη ανηφόρα. Ακολουθώντας τον χωματόδρομο/αντιπυρική διασχίζουμε εντυπωσιακό οροπέδιο που μας οδηγεί και πάλι σε ανηφόρα, στο τέλος της οποίας ξεκινά το τελευταίο μονοπάτι για την Ανάληψη. Σε κάποια σημεία το μονοπάτι στενεύει και χρειάζεται λίγο προσοχή στο να σιγουρέψουμε τα βήματά μας (το ίδιο ισχύει και για την επιστροφή.) Παρόλη τη δυσκολία, φτάνοντας στην Ανάληψη η πανοραμική θέα θα μας ανταμείψει και με το παραπάνω.

Για την επιστροφή υπάρχουν δύο επιλογές. Η πρώτη είναι να ακολουθήσουμε το μονοπάτι απ’ το οποίο ήρθαμε γυρνώντας πάλι από τη ράχη της Γόγγαινας.

Η δεύτερη επιλογή, αν και πιο μεγάλη σε μήκος, είναι να ακολουθήσουμε το μονοπάτι που οδηγεί στο μοναστήρι των Αγ. Αναργύρων και από εκεί διασχίζοντας το ρέμα να επιστρέψουμε στα Τσίντζινα. Επιλέγοντας αυτή τη διαδρομή η διάρκεια και τα χιλιόμετρα αυξάνονται, ωστόσο μας δίνεται η δυνατότητα να ανακαλύψουμε άλλο ένα πανέμορφο μονοπάτι, αυτό από το μοναστήρι προς το χωριό μέσω του ρέματος.

Μήκος

7χλμ.

Διάρκεια

2 με 2.30 ώρες

(μόνο το πήγαινε, χωρίς να υπολογίζεται η στάση στην Ανάληψη)

Βαθμός δυσκολίας

δύσκολη

Υψομετρική διαφορά

360μ. περίπου.  ελάχιστο υψ. 1050μ.(Τσίντζινα), μέγιστο υψόμετρο 1360μ. (εκκλησάκι Ανάληψης)